onsdag 11 december 2013

Ett blå- och vitglittrande trappstegskort

Jag var på min första pysselträff den 30 november, och då påbörjade jag detta kort. Jag hann tyvärr inte klart, även fast jag höll på i timmar. För att vara helt ärlig, var jag inte jätte effektiv när jag satt och pysslade. Det var mycket pysselsnack som kom emellan, och gjorde att koncentrationen svävade iväg emellanåt.

Hur som helst, här är julkortet.

Tilda hiding gift, målad med Distresser.

Snöflingebord från Joy Craft, målad med ett lager Liquid Pearl Opal White och sedan Stickles.


Min favorit! Snödie målad med Distress Ink Broken China och sedan Stickles.


Snöis av Liquid Pearl Opal White.


Trappstegen pryds av vintigebilder och ett julrecept.

 
Julreceptet är en stämpel som jag lånade under pysselträffen. Tack Sandra!


Jultagsen i närbild. De fick blå satängband.



Också Magnoliastämpeln fick jag låna av Sandra på pysselträffen. Stämplad på akvarellpapper
och målad med distresser. Prickarna på hennes tröja fick Liquid Pearl Opal White på sig.



Istället för att använda ytterligare en stämpel, skrev jag God Jul med en embossingpenna och sedan silverpulver.

1 kommentar: