torsdag 30 januari 2014

Ett rosa spetsbandskort (med tutorial)

Min favoritvikning just nu, är den utvikbara tri-foldvikningen. Jag har gjort detta bruna kort tidigare och detta rosalila kort. Det som är trevligt är att man kan skapa en helt annan känsla med kortet genom att göra kortet mer avlångt som jag gjort denna gång. Jag stansade även kanterna, något som gjorde att utseendet på detta kort skiljer sig rätt mycket från de två jag gjort tidigare. De två är mer av slutna dörrar som ska öppnas. Det här kortet är ger istället känslan av ett luftig spetsband.

Tutorial finns längst ner i inlägget.

Utvikbart tri-fold med stansade kanter. Kanterna är infärgade med Distress Ink Vintage Photo och sedan målade med Rangers Stickles Clear Rock Candy. Det rosa bandets kanter (som är inköpt på Ikea) har insydda ståltrådar, något som gör att man egentligen skulle kunna göra riktigt konstfärdiga kreationer.

Satängband pryder framsidan och skapar en mjuk känsla tillsammans med blomman.


Baksidan blev ren, enbart band och den egna stämpeln vars ram målats med Distress Ink Tattered Rose.




Insidan pryds helt och hållet av samma cardstock från MME. Kanterna har infärgats med Distress Ink Worn Lipstick och Vintage Photo. "TACK" är skumgummibokstäver från Panduro. Kanterna på grundstomskortet är infärgat med Distress Ink Vintage Photo.


Härligt mönstrat papper från MME.

Kortmall, tutorial utvikbart tri-fold. Kortet som jag gjort ovan är högre än 5  1/2 tum, snarare 6 tum. Detta mått är ganska flexibelt.

1 kommentar:

  1. Ett helt underbart fint kort, fina färger och fin vikning! Love it!

    SvaraRadera