måndag 6 januari 2014

Tackkort i form av Z-fold och Magnoliastämpel (med tutorial)

Jag satt med ett enkelt dubbelvikt kort framför mig och tyckte det kändes trist. Så kom jag på att jag på något forum sett någon gjort ett kort som heter Z-fold. Så otroligt enkelt att göra något småtrist bli roligt. Jag vek bara framsidan på kortet bakåt, och så hade jag en betydligt roligare vikning framför mig. Poff! Så kom inspirationen i ett nafs.

För den som vill ha väl fungerande mått för vikningen, se tutorial längst ner i inlägget.

En enkel, men ack så trevlig kortvikning.



Jag stämplade och målade en Tilda på en medaljong från Spellbinders. Tycker om när den får gå utanför ramen.


New Year Sakura Tilda, från Winter Wonderland 2013. Jag har målat henne i de
klädfärger jag hade på mig på dopet. Långt brunt hår är ju också det jag har. Så här
är det verkligen jag som skickar ett Tack-kort till några släktingar.


Skumgummibokstäver från Panduros barnavdelning. 


Baksidan har fått min stämpel, och kanterna har stämplats med Distress Ink Walnut Stain.




Kortmall, tutorial Z-fold. Enkel, men ack så trevlig vikning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar