söndag 5 januari 2014

Ytterligare ett tackkort, denna gång ett utvikbart tri-fold (med tutorial)

Jag fortsätter med mitt Tack-korts-projekt. Det är en del kvar att göra, och här är kortet jag satt och gjorde i natt. Min son är en liten pojk som inte vill sova, och ibland blir det bara nätterna kvar för pyssel. Men det var rätt skönt. Jag satt vid min stora pysselsekretär, lyssnade på ljudboken Röd Måne av Elisabet Nemert och bara pysslade. Timmarna rann iväg utan att jag märkte det, och plötsligt var klockan 3 på morgonen. Jag har verkligen vänt på dygnet! Men detta blev resultatet.

Inlägget har en tutorial längst ner.


Framsidan av kortet. Jag har hållit nere på dekorationerna. Vikningen i sig är så fin, att det blir en dekoration
i sig. Kanterna på cardstocket har infärgats med Distress Ink Milled Lavander, Walnut Stain, Vintige Photo
och Old Paper. Labeln i mitten av kortet har jag behållit helt vit, det blir en fin kontrast.


Blomman består av tre pappersblommor som hålls ihop av en brad. Den understa har "målats" med Stickles Clear Rock Candy. Det blir ett rätt diffust glitter av den, vilket jag gillar. Vissa glitterlim är lite väl skrikiga för min smak.


På baksidan har jag min "Handgjort av"-stämpel. Här ser man också hur jag satt fast bandet. Jag skar ut för bandet när alla cardstock var fastsatta på insidan. Så det går genom dem också.


Insidan har klätts med mönstrat cardstock. Där jag ska skriva mitt tack, har jag använt ett vanligt vitt cardstock som jag ruffat till i kanterna, och sedan infärgat med Distress Ink Milled Lavander, Spun Sugar och Antique Linnen. Jag har stämplat med mönsterstämplar på det mönstrade cardstocket för att skapa en inramningskänsla. Stämplarna är stämplade med Distress Ink Walnut Stain och blir på så sätt ganska diffusa. Jag gillar det. Tack-stämpeln är egentligen två separata stämplar och jag har använt Distress Ink Walnut Stain, Worn Lipstick och Tattered Rose.


Här syns hur bandet går genom både kort och mönstrat cardstock, och blir en dekoration i sig.


Tutorial, mall för kortvikningen Utvikbart kort Tri-fold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar