fredag 14 mars 2014

Min första layout!

Och så var jag då redo för att börja göra layouter.

Det var ett helt annat sätt att tänka än när man gör kort, och jag tycker fortfarande att kort är roligast att göra. Med kort har man flera vinklar, fler vrår och fler layouter i ett och samma kort. En layout har bara en enda chans att leverera. Men korten försvinner ju ut i världen, jag skickar iväg alla. Jag ser dem aldrig igen. Layouterna däremot, är här hemma för att stanna!

Och vad gör jag layouter om? Självklart om sonen. Och första layouten handlar självklart då om första gången jag höll honom i mina armar. Det efter att jag hade kommit tillbaka från uppvaket efter det akuta kejsarsnittet. Då var han redan två timmar gammal, och hade under den tiden legat på sin pappas mage. Själv låg jag på uppvaket i ensamhet, och var lite förundrad över känslan att vara själv i min egen kropp. En känsla jag hade längtat efter, även fast det skedde på ett lite konstigt och oväntat sätt. Sen blev jag tillbakarullad till rummet, och där plötsligt var den lilla människan jag redan känt så länge.


Den första layouten fick handla om sonens datum, tidpunkt och mått. Jag har suddat lite, då det är så privata detaljer :)


Första gången jag använder pistiller på blommor. Det blev betydligt trevligare än när man bara kör en pärla eller rhinestones. För er som inte är så bekväma med att använda blommor (som jag), köp pistiller! Det är mitt råd till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar