måndag 12 maj 2014

Ett bokkort hade god plats för det långa handskrivna brevet (med tutorial)

Pysslandet har i stort sett varit helt dött i över en månad. Det av en mängd anledningar. Dels personliga, dels att trädgårdssäsongen startat, och jag har gett all min vakna och lediga tid till att sätta på mig mina tokrosa blåbrallor. Sen har jag gått ut i trädgården och blivit lerig om händerna.

Men ett kort gjorde jag i alla fall under april månad. Jag tog mig också tid att rita en tutorial på ett bokkort, eftersom jag inte ville lägga ut bilder på ett bokkort utan att bjuda på en mall.

Tutorialen finns längst ner i inlägget.

Utsidan pyntade jag enkelt med mönstrat papper, men jag kämpade länge med att få till banden rätt. Det ser lättare ut än vad
 det i slutändan var. Jag har infärgat mönsterpappret med Distress Ink Walnut Stain, Old Paper och Antique Linnen.




Det som är häftigt med det här kortet, är att det är så pass brett
att det kan stå upp utan problem.


När banden som enbart är trädda under de bruna remsorna av prickigt brunt mönsterpapper är urdragna,
syns hur jag fäst banden. Jag har använt svarta små självhäftande halvpärlor för att imitera nitar.

När kortet är öppnat syns själva boksidedelen. När man sätter ihop sidorna behöver man bara limma ytterst längst ut och längst in. Behöver
inte limma på varje sida. Jag tyckte lim fungerade bättre än dubbelhäftande tejp. Jag har stansat ut en söt bård på boksidan, och så har
jag använt ett mönsterpapper som är handskrift på. Jag skulle ju använda boxen för att lägga in ett brev i. Jag har infärgat det med
Distress Ink Old Paper, Vintage Photo och Antique Linnen för att det inte skulle se så platt ut. 





Jag ville skriva ett långt brev till dessa härliga människor, som jag inte träffat på tre år. Jag hade en del att skriva :)


Kortmall, tutorial.
Måtten är i tum. 1 tum = 2,54 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar