måndag 4 maj 2015

Ett rosa dopkort - Rymlig trishutter (med tutorial)

All tid ägnas just nu åt min trädgård. Men pysselrummet finns alltid redo om något kort behöver göras. Så denna helg. Mitt kusinbarn döptes i helgen, och ett eget kort är ju ett självklart måste.

Denna gång fick jag äntligen nytta av babystämpeln och bilden av en baby. Det var på en pysselträff som jag lånade dessa två stämplar, och stämplade upp ett akvarellpapper. 

Jag använde mig av just denna vikning, när jag gjorde ett bröllopskort för knappt ett år sedan. Titta också på det för att se ytterligare bilder på själva vikningen.

Jag använde mig av den "rymligare" tri-shuttern. Men då framsidan bara är en halv sida, tejpade jag
fast en hel sida för att få plats med stämpeln. Stämplarna är stämplade med Rangers Ink Coffey.

Också denna textstämpel är stämplat med Rangers Ink Coffey. Jag tycker om den,
då den inte blir lika "vass" som med svart färg. Ett litet tips bara. Kanterna är infärgade
med Distress Ink Milled Lavender, Pumice Stone och Antique Linnen.

Jag fyllde i stämpeln med Distress Ink Pumice Stone, Worn Lipstick,
Squeezed Lemon 
och Vintage Photo. Kanterna har infärgats med
Distress Ink Milled Lavender.


Min vanliga textstämpel är det enda på baksidan. Ramen ifylld med Distress Ink Worn Lipstick.
Härifrån ser man också hur vikningen egentligen ser ut, utan den fasttejpade framsidan.

Tutorial på vikningen. Allt är angett i tum.

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert kort Carola! Baby-stämpeln är verkligen söt ( tror det var mig du lånade den av :-) och jag tycker verkligen om din text-stämpel, så fin och användbar. Superfint alltihop!

    SvaraRadera