lördag 27 februari 2016

Att glömma är mänskligt

Under en Scrapmässa som jag besökte för nästan två år sedan, köpte jag denna stämpel från K-designs. Av någon anledning har jag inte använt den förrän nu. Men finns det en bättre textstämpel än denna? Bra att göra några kort med den och ha på lager när man ser i kalendern eller på Facebook att man missat någons födelsedag. För vem glömmer inte bort att gratta?

Ville göra ett enkelt kort, som jag kan skicka till vem som helst oavsett ålder eller kön. Detta blev resultatet.

Har sett att andra använt svart papper under mönsterpappret för att skapa mer kontrast.
Jag testade, och tycker att stämpeln kommer fram mer tack vare kontrasten.
Akvarellpappret är infärgat med Distress Ink:
 Chipped Saphire, Salty Ocean, Broken China, Peacook Feathers och Peeled Paint

Ramen på min stämpel är målad med Distress Ink Salty Ocean.
Banderollen är målad med Distress Ink Tumbled Glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar