söndag 28 februari 2016

Hipp hipp hurra! Fyrkantig utvikbar trifold som får plats i vanligt kuvert (med tutorial)

Jag har här använt mig av en favoritvikning, men jag har gjort några smärre ändringar i måtten. Med de här måtten kan man få ut fler kort på ett tolv-tumspapper. Det är bara fyra tum högt, så om man vill kan man få ut tre kort på ett enda papper. Det gör också att kortet får plats i ett vanligt kuvert, något som är positivt tycker jag.

Att mönsterpapper kan se så intetsägande ut när de ligger i sin hög, sitt ställ eller i sitt blädderblock. Oavsett hur man förvarar sina mönsterpapper är det oerhört lätt att bli blind, att inte se hur fantastiskt fint ett papper är. Så upplever jag det här mönsterpappret. Jag har bläddrat förbi det hundratals gånger, men inte sett det. Och nu älskar jag det!

"Hipp hipp hurra"-biljetten är en stämpel som jag fick låna av en scrapkompis för länge sedan. Minns
tyvärr inte vem. Men den är lite häftig när man klipper ut den helt. Den är infärgad med
Distress Ink Old Paper och dess kanter med Distress Ink Walnut Stain och Pumpice Stone.

Mönsterpappret infärgade jag med Distress Ink Walnut Stain, Forest Moss och Pumice Stone. Jag gjorde också ett avsteg
från min vanliga tutorial, genom att korta in framsidans sidor en aning (1/4 tum) så att man kan se vikningen bättre.
Jag har ritat en ny tutorial med de nya måtten. Se längst ner. Men de nya måtten bidrog till att jag fick använda mer
färgat papper på baksidan. Se nedan.


Bandet har jag lagt dubbelt denna gång. Lite knepigare att göra rosetten, men helt klart mer effektfullt. Min stämpels ram
har jag målat med Distress Ink Walnut Stain. Banderollen med Distress Ink Old Paper och Pumice Stone.

Labeln på insidan har jag satt fast med häftkuddar för att få lite höjd. Scrappers Floss-tråd i dess hål.

Kortet utvikt. Kanterna är infärgade med Distress Ink Pumpice Stone. Hörnorna med Distress Ink Walnut Stain.


Måtten är angivna i '' vilket betyder tum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar