onsdag 2 mars 2016

Vårig rymlig tri-shutter (med tutorial)

Den här gången gjorde jag ett helt neutralt kort. Inga grattistexter, lyckönskningar, tack, god jul eller glad påsk. Ibland behövs bara ett kort, utan text, som man när det väl ska användas kan skriva vad som helst i. Jag lät istället mina älsklingsfärger få spela fritt. Vitt, turkost och blått.

Jag har använt mig av min variant på den rymligare trishuttern, där jag tejpat på en framsida. För att se hur vikningen ser ut utan framsida, titta på det här kortet jag gjorde för cirka ett år sedan.


Framsidan är gjort med en embossingfolder. Runt kanterna har jag istället
för att infärga  dem, tejpat fast ett turkost satängband.Jag limmade även
fast tre dekorationsblommor, något som kommer igen på insidan av kortet.

 I de embossade blommornas mitt, har jag använt Liquid Peals White Opal från Ranger. 

Fjärilen är en dies från Joy crafts, labeln är från Spellbinders. De har också pyntats med Liquid Peals White Opalfrån Ranger.
Det färgade papprets kanter (som egentligen är mer turkost än det syns på bilderna) är infärgade med
Distress Ink Tumbled Glass.

Vikningen gör att kortet står bra av sig själv.

Baksidan fick bli en spegling av framsidan med fasttejpade turkosa satängband.
Stämpelns ram är målad med Distress Ink Peacook Feathers, dess banderoll med
Tumbled Glass och skuggan med Pumice Stone.

Kortet helt utvikt. Framsidan är ett eget papper som är påklistrat på vikningen. För att se hur vikningen ser ut utan
påklistrad framsida, kan titta på det här kortet som jag gjorde för cirka ett år sedan.

Baksidan av kortet. Här ser man vikningen bra. Kortets kanter är infärgade med Distress Ink Tumbled Glass.

Mallens mått är angivna i '', vilket betyder tum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar