tisdag 7 januari 2014

Dragspelskort nummer två (med tutorial)

När jag gjorde mitt första dragspelskort funderade jag i efterhand på att man skulle kunna använda snören på något sätt. Denna gång gjorde jag slag i saken. Jag gjorde hål med en håltagare, och trädde ett snöre genom hela. Jag gjorde snörena så pass korta, och med knutar i slutet som gör att snöret inte råkar halka ur sina hål, så att det håller ihop kortet till ett dragspel. Även när man knutit upp rosetten.

Inlägget har en tutorial längst ner.

Jag höll layouten väldigt enkel och ren.

Här har jag för tredje gången försökt mig på fran-tagé. Denna gång med Aged Silver och Shabby Pink. Tekniken är
svårare än vad jag trodde. Jag måste nog sätta mig ner och öva öva öva öva öva öva öva på några papperslappar så att
jag lär mig det en gång för alla.

Snöret har knutar som gör att kortet hålls ihop i sin dragspelsform.

Mönstrat cardstock som enkel stilren dekoration. Vitt cardstock som ruffats och infärgats med
Distress Ink Milled Lavander, Vintage Photo, Walnut Stain och Antique Linnen.

Här syns rätt bra hur jag satt fast snöret.

Baksidan har enbart min egen stämpel. Jag är mycket förtjust i den.


Varianten som jag gjort här ovan, är 12'', inte 11'' som mallen visar.
Jag har däremot bigat vid dessa mått, vilket bara gett en bredare sista sida. 

2 kommentarer:

  1. Härligt kort med kul vikning! Gillar den stora texten, som skymtar fram även när kortet är helt stängt.

    SvaraRadera
  2. Mmm, vad fint... jag har ju en del kort att göra... tar nog och gör ett sån't här...
    Ha det bra

    SvaraRadera