fredag 31 januari 2014

Sista tack-kortet blev en tri-fold (med tutorial)

En sorg och lite av antiklimax har infunnit sig. Detta var det sista Tack-kortet som jag skickat till alla de familjer som gav doppresenter till min son när han döptes i december. Jag satte upp detta som ett lite längre projekt, men det höll bara januari ut.

Vad ska jag göra nu? Bara skicka lite grattiskort då och då känns för lite! Får nog satsa på lite ATC-swappar för att hålla tempot uppe tror jag. Men räcker det? Jag tror inte det... Har någon något tips på annat meningsfullt kortprojekt? Eller är det dags för mig att börja med scrapbooking på riktigt? Alltså med fotografier och album... Jag är ingen samlare, jag tycker grejen med att skicka iväg det jag skapar rätt skön. Jag samlar korten jag gjort här på bloggen. Jag har bara fyra av dem kvar här hemma, resten är redan ivägskickade. Men med scrapbooking blir det saker som samlas hemma. Nä... Har någon något tips på projekt?

Inlägget har en tutorial längst ner.

Glitterränder av Rangers Stickles Crystal White ramar in mitt sista "TACK".


Min stämpels ram är målad med Distress Ink Weathered Wood och Peeled Paint.


Det prickiga cardstocket har infärgats med Distress Ink Weathered Wood och Walnut Stain. "TACK" samt mönsterstämplarna är stämplade med Walnut Stain. Pappret som håller i labeln är skuren i samma form och storlek som de andra trekanterna för att förstärka det trekantiga i vikningen. Jag valde dock att ta ett annat mönster, om än i samma färgton. 


Labeln är från ett klippark, och det enda jag gjort är att stämpla "TACK" samt infärgat kanterna med Distress Ink Vintage Photo samt Walnut Stain. Glitterränder samt två rhinestones sätter lite bling på insidan ;)


Baksidan helt utvikt.


Mall, tutorial. Alternativ 2 är vikningen som jag gjort med kortet här ovanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar