fredag 7 februari 2014

Alla hjärtans dag - diamantvikning (med tutorial)

Jag har gjort ett Alla hjärtans dags kort. Det blev en diamantvikning igen. En enkel vikning, som ser avancerad ut.

Inlägget har en tutorial längst ner.

Mitt favoritsätt att göra en framsida, helt klart. Mönstrade papper och en tygband med rosett. Det mönstrade pappret med blommorna av "sammet" köpte jag för ca sex år sedan. Nu äntligen hittade jag kortet för just det pappret.


När man gör denna vikning, kan man använda denna sida som framsida om man vill. 


Kortet helt utvikt. De små trekantiga fälten har prytts med enfärgat cardstock, mönstrade samt stämplade cardstock.


Baksidan har jag gjort helt i samma linje. Min stämpels ram har målats för att matcha.


Olika stämplar med olika rosa färger ramas in av rosa halvpärlor.


Likaså på den andra sidan har jag stämplat med olika rosa färger och ramat in det med rosa halvpärlor. Här ser man det upphöjda i det sammetsliknande mönsterpappret. Riktigt ballt papper!


Vitt cardstock som infärgats och fästs med 3D-kuddar.

Det roliga med den här vikningen är att den kan stå upp själv.




Kortmall. Tutorial. Diamantvikning.
Alla mått är i tum. 1 tum = 2,54 cm.

1 kommentar:

  1. Utrolig stilig, og så flink du er med og dele mal. Helt herlig ;-)

    SvaraRadera