onsdag 15 januari 2014

Tilda hjälper mig att säga tack ännu en gång (med tutorial)

Mitt förråd av Magnoliastämplar växer. Det gör de i samma takt som själva stilen i dessa stämplar växer på mig. De är verkligen söta! Men jag har fortfarande svårt att hitta kort där de passar in. Det blir lätt att dessa kort blir så supersöta, att de inte passar så ofta. Det är synd. Det är ju så roligt att färglägga just dessa tycker jag.

Här är ett tackkort till. Nu är det bara några få kvar att göra.
Det finns en tutorial med mått längst ner för den intresserade.

Rosa Z-fold med Tilda. Där jag skriver mitt tack är ett vitt cardstock som jag ruffat till
kanterna, skrynklat lite och sedan infärgat med Distress Ink Vintage Photo och Walnut Stain.


Framsidan pryds av en kutz i form av ett flaggspel som får agera som bas för mitt "TACK!".
Jag har köpt flaggspelet som färdigutstansat, jag har alltså inte den diesen själv. Jag tycker att
det är ett bra komplement att fylla upp sitt förråd. Man behöver inte köpa alla dies själv.


Fjärilskutzen är i grunden rosa, men jag har chalkat den med torrchalk för att betona färger.
Sedan har jag målat den med två olika sorter av Stickles: Opal White och Clear Rock Candy.


En mini-Magnoliastämpel: Tilda with Magnolia bransch från Summer Memories Collecition (2011).
Hon är färglagd med Distress Ink.


Tilda sitter i mitten av en dolily som jag köpt färdigutstansad. En rund cirkel av ljusrosa cardstock har jag skurit ut är
som bakgrund. Små ljusrosa rhinestones får förstärka cirkeln, men ser nästan ut som en gloria kring Tilda. På själva
kortet har jag gjort fran-tagé Shabby White Blanc Minable.


Man ser överst i bilden hur fint fran-tagé Shabby White Blanc Minable glittrar när man rör på kortet.



Baksidan pryds som vanligt av min stämpel vars ram målats med Distress Ink Picked Rasberry.

Översikt över kortet som du kan jämföra med mallen nedanför för att förstå tanken med vikningen.

Tutorial Z-fold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar